Dva domy - dva príbehy

27.01.2022

Predajné stratégie môžu byť rozličné. My však vieme, ktorá prináša klientovi najvyšší profit, aj ako to všetko zorganizovať.

Toto sú dva príbehy domov, ktoré sme predávali. Obidva sú predané, ale ich majitelia pristúpili k našim odporúčaniam odlišne.

Prvý dom sa nachádzal v okresnom meste, fajn miestečko, dobrý stav nehnuteľnosti, nadštandardný pozemok. Majiteľ mal pred časom ponuku, ale zdala sa mu nízka. Nechal na nás aby sme zvážili, s akou sumou zverejniť ponuku na predaj. Do úvahy sme vzali technickú hodnotu, použili porovnávaciu metódu, vypracovali sme SWOT analýzu, pozreli do našich cenových máp, konzultovali sme interne v kancelárii, vyšlo nám to približne 270.000,- € (až následne nám majiteľ povedal, že spomínaná ponuka bola 220.000,- €).

realitný maklér Nové Mesto nad Váhom
realitný maklér Nové Mesto nad Váhom

Majiteľ akceptoval náš návrh inzerovanej ceny vo výške 269.000,- €. Spracovali sme inzerciu vrátane 3D vizualizácie, zdôraznili výhody nehnuteľnosti, investovali do cielenej inzercie. Obhliadky sme naplánovali na dva dni (bolo spolu 12 záujemcov o obhliadku), každý obhliadajúci už z inzercie vedel, že má konkurenciu a že nehnuteľnosť bude predaná najlepšej ponuke.

Do troch dní po prehliadkových dňoch prišlo 5 konkrétnych ponúk na kúpu: 1 bola nižšia, všetky ostatné prekročili inzerovanú cenu. Konečná suma, ktorú zaplatil záujemca nakoniec skončila nad sumou 300.000,- €, a aj po odpočítaní našej provízie ostala majiteľovi podstatne vyššia suma, než akú očakával. Celý proces do rezervovania domu trval približne 3 týždne.

Príbeh druhého domu sa odohrával v menšej obci, ale s veľkým dopytom po nehnuteľnostiach, neďaleko od okresného mesta. Nehnuteľnosť sme tiež nakalkulovali, realizovateľná cena nám vyšla na úrovni 85-90.000,- €. Majiteľ však mal predstavu, že za ňu získa najmenej 120.000,- € a žiadny argument ho nepresvedčil, že to nepôjde. Dom teda išiel do inzercie s cenovkou podľa predstáv majiteľa.

Napriek kvalitnej inzercii, cielenej reklame, výsledkom boli za tri mesiace 2 obhliadky s jednou ponukou na úrovni 70.000,- €. Až následne pristúpil majiteľ k riešeniu znížiť ponukovú cenu na 99.000,- €. To prinieslo ďalších troch obhliadajúcich v priebehu približne troch mesiacov, žiadna protiponuka však neprekročila sumu 80.000,- €. To už však majiteľ potreboval súrne peniaze a akceptoval inzerovanú cenu 88.000,- €. Po prvom dni obhliadok (týždeň po znížení inzerovanej ceny) s tromi záujemcami si majiteľ vybral kupujúceho za ponukovú cenu 85.000,-€....

Nie, toto nie sú žiadne výnimočné príbehy, toto je skutočná, dookola sa opakujúca realita predaja nehnuteľností.

Správne nastavenie inzerovanej ceny je kľúč k najvýhodnejšiemu predaju. S našimi predajnými postupmi a stratégiami nemôžete predať nehnuteľnosť pod cenu, s nami ju predáte za najvyššiu možnú cenu.

Máme za sebou stovky obchodných prípadov a sme zameraní na maximálne výsledky. S nami ich môžete dosiahnuť tiež.

Miroslav Švehla, majiteľ a konateľ RK, +421 908 513 793