Tieto veci musíte ovládať, aby ste boli pri predaji úspešný:
- Musíte vedieť vašu nehnuteľnosť naaranžovať, upraviť pred fotením tak, aby ste vyzdvihli jej silné stránky, aby mal potenciálny kupec chuť vidieť nehnuteľnosť aj "naživo".
- Upravenú nehnuteľnosť nafotiť tak, aby boli zábery dostatočne dokumentačné, technicky dokonalé, aby sada záberov vytvorila u kupujúceho dostatočnú ucelenú predstavu, ako nehnuteľnosť v skutočnosti vyzerá. (Zabudnite na "foťáky" v mobile či na kompakty). Ideálne je vedieť vytvoriť videoobhliadku, pôdorys a 3D vizualizáciu nehnuteľnosti.
- Musíte vedieť svoju nehnuteľnosť správne marketingovo umiestniť, vedieť aká skupina sú potenciálni kupujúci a tomu prispôsobiť formu a umiestnenie inzercie.
- Musíte mať schopnosť jasne a jednoznačne kupujúcemu vysvetliť všetky informácie o vašej nehnuteľnosti, či už technické alebo obchodné.
- Musíte byť obchodníkom a psychológom, vedieť klasifikovať kupujúceho, použiť argumenty v obchodnom rokovaní vo svoj prospech.
- Musíte mať aspoň právne minimum v oblasti realitného a obchodného práva, aby ste vedeli reagovať pri rokovaní fundovane a nenechali kupujúceho viesť rokovania v jeho prospech.
- Musíte vedieť s právnikom odkomunikovať odborne a formálne správne podmienky prevodu a prechodu nehnuteľnosti.
- Musíte poznať procesy v bankách a na katastri nehnuteľnosti.
S dobrými správami však často chodia aj tie horšie, v tomto prípade sú o tom, čo samopredajca vlastnej nehnuteľnosti nedokáže:
- Samopredajca sa nedokáže od vlastnej nehnuteľnosti odosobniť, viažu ho k nej spomienky, sentiment, čo je prekážkou pri objektívnom hodnotení nehnuteľnosti.
- Nedokáže správne nastaviť cenu nehnuteľnosti - profesionálny realitný
- maklér vychádza pri stanovení predajnej ceny z reálnych predajných cien porovnateľných nehnuteľností, na rozdiel od samopredajcov, ktorí sa na vlastné skúsenosti spoľahnúť nemôžu a sú odkázaní na porovnávanie cien v inzercii, ktoré sú často veľmi odlišné od realizovaných cien.
- Nemôže využiť synergický efekt inzercie siete realitných kancelárii a jeho inzercia je vo vyhľadávačoch podstatne nižšie ako inzercia efektívne fungujúcich realitných kancelárií.
- Nemá databázu kupujúcich klientov. Dnes majú realitné kancelárie "v zásobe" kupujúceho na takmer každý typ nehnuteľnosti.
Je na každom osobne, ako sa rozhodne, ja iba na koniec zhrniem moje odporúčanie:
Ak chcete svoju nehnuteľnosť predať za čo najlepšiu cenu v optimálnom čase, venujte radšej svoju energiu namiesto priameho predaja, výberu tej najlepšej realitnej kancelárie a toho najlepšieho makléra či maklérky.
P.S.: ak dokážete tie body v prvom odstavci, ozvite sa, máte silné dispozície na to, aby ste sa stali kvalitným a úspešným realitným maklérom!
www.maklernamax.sk