Ako správne predať nehnuteľnosť.

05.02.2024

Ako funguje predaj nehnuteľnosti cez realitnú kanceláriu, konkrétne tú našu, RK RE/MAX NaMax

K napísaniu tohoto blogu ma viedli mnohé diskusie v online priestore, kde som sa občas dočítal naozaj hororové informácie, ako dokážu niektoré konkurenčné kancelárie (ne)fungovať.

Hneď na začiatku musím povedať, že poznám aj mnoho kancelárii, kde to funguje absolútne profesionálne a ak niekto mal zlé skúsenosti, bolo to výsledkom toho, že si nevybral vhodnú kanceláriu na spoluprácu.

Poďme teda po bodoch, ako to prebieha u nás.

  • Urobíme právnu analýzu stavu Vašej nehnuteľnosti – zistíme, či máte na liste vlastníctva zapísané všetky stavby, či sú v poriadku vlastnícke vzťahy, ako je to s ťarchami, prístupmi,... Vyhodnotíme Vašu nehnuteľnosť z hľadiska daňového po predaji ( či budete platiť dáku daň,... )
  • Urobíme SWOT analýzu Vašej nehnuteľnosti, zhodnotíme jej kladné a záporné stránky, jej potenciál a kritické miesta. Na základe porovnaní so stavom trhu a skúsenosťami z predošlých predajov obdobných nehnuteľností odporučíme cenu, s ktorou by nehnuteľnosť mala ísť do predaja ( vo všeobecnosti ide o cenu, za ktorú sa predaj dá zrealizovať )
  • Prekonzultujeme s Vami obsah sprostredkovateľskej zmluvy, vysvetlíme jednotlivé body.
  • Prejdeme s Vami , ako bude predajný proces prebiehať, čo Vás bude čakať
  • Po podpise sprostredkovateľskej zmluvy Vašu nehnuteľnosť pripravíme na fotenie, urobíme 3Dsken nehnuteľnosti, spracujeme prezentačné video, vypracujeme pôdorys, texty do inzercie.
  • Zadáme inzerciu na všetky relevantné portály, na základe SWOT analýzy zadáme cielenú propagáciu na sociálne siete
  • Záujemcov o obhliadky kvalifikujeme ( cielenými otázkami zistíme,či ide o reálnych záujemcov o kúpu ), absolvujeme fyzické obhliadky nehnuteľnosti
  • Po Vami odsúhlasenej ponuke spíšeme dohodu o zložení blokovacieho depozitu ( rezervačná zmluva), následne pristupujeme k príprave kúpnopredajnej zmluvy. Všetky dokumenty sú v súlade s aktuálne platnými právnymi predpismi, vrátane povinných príloh ( GDPR, AML,... )
  • Po uhradení kúpnej ceny a prevode nehnuteľnosti na katastri nehnuteľností urobíme fyzické odovzdanie nehnuteľnosti novému majiteľovi
  • Odhlásime / prihlásime odbery energii ( plyn, elektrika, voda ), informujeme o ďalších povinnostiach ( prihlásenie k platbe dane z nehnuteľnosti ,...)

Ak máte akékoľvek otázky, radi Vám na ne odpovieme, rozoberieme jednotlivé body podrobne. Radi sa postaráme aj o predaj Vašej nehnuteľnosti, komplexne, bezpečne, pohodlne!


Miroslav Švehla, majiteľ RK RE/MAX NaMax

0908513793