Konkuruje samopredajca realitnej kancelárii?

Prečo sa samopredajcom často nikto neozve na inzerát? Prečo, keď to dajú do ponuky realitnej kancelárie, tak zrazu sa záujemcovia nájdu? Čo robí kvalitná realitná kancelária inak ako samopredajca? Môže samopredajca konkurovať realitnej kancelárii?

Začnem odpoveďou na poslednú otázku - môže, ale iba na úkor svojho zisku z predaja. Paradoxne, mnoho samopredajcov si myslí, že ušetrí na nákladoch za služby realitnej kancelárie a preto MUSÍ zarobiť viac, ako keby predávali cez RK. Faktom však je, že pokiaľ budú predávať obaja obdobnú nehnuteľnosť, za reálnu trhovú cenu, vždy kvalitná RK "uchmatne" kupujúceho samopredajcovi a ten je časom pre nižší záujem nútený znižovať ponúkanú cenu. Prečo to tak je vysvetlím neskôr.

Poďme si povedať najskôr, v čom samopredajca môže ľahko konkurovať RK:

  • Dokáže pripraviť nehnuteľnosť na vytvorenie fotodokumentácie.
  • Môže si vytvoriť skutočne kvalitnú inzerciu, s kvalitnými fotografiami, výborným popisom nehnuteľnosti, s pôdorysom, videoobhliadkou.
  • Dokáže umiestniť inzerciu na relevantných inzertných portáloch.

Sú ale veci, ktoré samopredajca bez skúseností RK nedokáže:

  • RK pozná správanie sa potenciálnych kupujúcich na trhu, vie kde ich pre konkrétnu nehnuteľnosť hľadať a aj ako ich osloviť.
  • RK DLHODOBO zbiera informácie o reálnych predajných cenách nehnuteľností a preto vie s veľkou presnosťou nastaviť správnu predajnú cenu do ponuky. Čím presnejšie ju nastavíte, tým viac záujemcov sa na ponuku ozve! Bez správne nastavenej ceny buď predáte lacno (pod cenu), alebo nepredáte.
  • RK DLHODOBO zbiera kontakty na ľudí, ktorí boli na predošlých obhliadkach neuspokojení, nehnuteľnosť kúpil niekto iný, nevyhovovala úplne jeho predstavám, proste je to potenciálny kupujúci. Týchto oslovuje RK ako prvých, často ešte skôr, ako zverejní inzerciu. Viete, že kvalitný maklér / RK má už po pár rokoch v takejto databáze stovky kontaktov, u niektorých to môžu byť aj štvorciferné počty?
  • RK DLHODOBO zbiera (v zmysle zákona samozrejme) kontakty, ktoré navštívili ich webovú stránku. Z tejto databázy dokáže na základe kritérii vyplývajúcich zo správania sa kupujúcich na trhu vytvoriť skupinu potenciálnych kupujúcich, ktorí by mohli mať záujem o konkrétnu nehnuteľnosť a cielene ich osloviť s ponukou. Samozrejme, RK na to potrebuje, aby bola jej stránka široko navštevovaná. Viete, že najnavštevovanejšou stránkou spomedzi stránok realitných kancelárii je www.re-max.sk? Dosiahli už mesačne 6 ciferné sumy a stále návštevnosť zvyšujú...

Využitím informačných technológii dokáže kvalitná RK osloviť klientov, ktorí si "pozreli" inzerciu konkrétnej nehnuteľnosti a cielene ho s konkrétnou inzerovanou nehnuteľnosťou opakovane oslovovať.

Investície do tohoto spôsobu oslovovania klientov sú veľké, aj preto často RK využívajúce tieto techniky oslovovania klientov majú vyššie nastavené svoje provízie. Máte však istotu - nájdu kupujúceho, ktorý zaplatí reálnu trhovú cenu za čo najkratší možný čas.

Chcete predať aj Vy svoju nehnuteľnosť za najlepšiu cenu v optimálnom čase?

Pracujeme pre Vás už piaty rok NaMax(imum)!

Miroslav Švehla, konateľ; 0908 513 793; namax@re-max.sk